Ανακτορικές δολοπλοκίες

στις
Amadeus

Amadeus

Τίτλος: Αμαντέους
Σκηνοθεσία: Μίλος Φόρμαν
Σενάριο: Πήτερ Σάφερ απ’ το θεατρικό του έργο Αμαντέους
Πρωταγωνιστούν: Thomas Hulce (Mozart), F. Murray Abraham (Salieri), Elizabeth Barridge (Constanze Mozart), Jeffrey Jones (Emperor Joseph II)
Είδος: Βιογραφία, δράμα
Έτος: 1984
Τόποι γυρισμάτων: Πράγα, Τσεχία
Κυριότερες διακρίσεις: 4 Όσκαρ F. Murray Abraham Α΄ρόλου
Αξιολόγηση: 💛🧡💛🧡💛

#74 Στις καλύτερες ταινίες κατά το IMDB
Volfgang Amadeus Mozart

Πρόκειται για τη ζωή του μεγάλου Αυστριακού συνθέτη Volfgang Amadeus Mozart (Σάλτσμουργκ 1756 – Βιέννη 1791) – μια ταινία που έμεινε στη ταινιοθήκη των μεγάλων ταινιών για την αριστοτεχνική σκηνοθεσία – αναβίωση εποχής και όλως ιδιαιτέρως για το θέμα της βασισμένο στην αληθινή ιστορία της σχέσης των δύο συνθετών. Ο ανταγωνισμός, η ζήλια, έως φοβερή έχθρα, του ανακτορικού αρχιμουσικού, συνθέτη Αντόνιο Σαλιέρι, προς τον νεαρό Μότσαρτ, τον οποίο εποφθαλμιούσε για το μεγάλο του ταλέντο αφ’ ενός, αφ’ ετέρου εξ αιτίας του φόβου του, να παραμερισθεί στα ανάκτορα και χάσει την εύνοια του αυτοκράτορα Ιωσήφ Β΄. Την αφήγηση κρατά ο Σαλιέρι, εξιστορώντας τη σχέση του με το νεαρό συνθέτη μέσα από τα ανακτορικά σαλόνια, τους χορούς, τις συναυλίες εν μέσω των σατανικών του δολοπλοκιών μέχρι του σημείου να τον σκοτώσει.

Λεπτομέρειες

Η ταινία Amadeus, βασίστηκε στο θεατρικό έργο του Βρετανού Πήτερ Σάφερ και σε σενάριο πάλι του ίδιου του θεατρικού συγγραφέα. Ο Σάφερ είχε προηγουμένως βασιστεί στο δράμα του Αλέξανδρου Πούσκιν Μότσαρτ και Σαλιέρι (1830), καθώς και στην όπερα (λιμπρέτο) του Πούσκιν “Μότσαρτ και Σαλιέρι” (1898) σε μουσική Νικολάι Ρύμσκι-Κόρσακοφ.
Η ταινία του Μίλος Φόρμαν – ειρωνία της τύχης! βοήθησε στη διάδοση της μουσικής του Σαλιέρι, που ως τότε ήταν άγνωστη στο ευρύ κοινό.

Ο άνθρωπος, η μουσική, η τρέλα, ο φόνος
Amadeus Poster

Ο Αντόνιο Σαλιέρι πιστεύει πως η μουσική του Μότσαρτ είναι θεϊκή και θαυμαστή. Θα ήθελε κι αυτός να ήταν τόσο καλός μουσικός όσο ο Μότσαρτ για να δοξάζει το Θεό συνθέτοντας τη μουσική του.

Ο Αντόνιο Σαλιέρι άρχισε τη καριέρα του σαν ένας αφοσιωμένος άνθρωπος που πίστευε πως η επιτυχία και το ταλέντο του ήταν η θεϊκή ανταμοιβή για την ευλάβεια του. Είναι ευχαριστημένος από τη σεβαστή, χωρίς οικονομικές δυσκολίες ζωή του – σαν ένας συνθέτης της αυλής του Αυστριακού αυτοκράτορα Ιωσήφ ΙΙ – ώσπου εμφανίζεται στο προσκήνιο ο νεαρός Μότσαρτ.

Συνταράσσεται όταν μαθαίνει πως Μότσαρτ είναι ένας χυδαίος άνθρωπος και δε μπορεί να κατανοήσει γιατί ευνοήθηκε απ’ το Θεό. Η ζήλια του Σαλιέρι τον κάνει εχθρό του Θεού που η μεγαλοσύνη του εκδηλώθηκε στο Μότσαρτ.
Θέλει να πάρει εκδίκηση από το Θεό και από τον Μότσαρτ για τη δική του μουσική μετριότητα.

Mozart - Salieri
Mozart – Salieri

Μετριότητες παντού μετριότητες Σε αθωώνω, Σε αθωώνω, Σε αθωώνω.. Όλους σας αθωώνω…

Αντόνιο Σαλιέρι στο άσυλο (1823) επάνω στο αναπηρικό καροτσάκι
Ah Tutti Contenti saremo Cosi – Μότσαρτ, “Οι Γάμοι του Φίγκαρο” Πράξη 4η (1786)

Μουσική από τους “Γάμους του Φίγκαρο” σε λιμπρέτο Λορέντζο ντα Πόντε (1786) Πράξη 4η Ά! όλοι είναι ευχαριστημένοι

Amadeus (1984) on IMDb

🎥 Γνωστές ταινίες μεγάλων Σκηνοθετών εδώ

Amadeus – Rondo alla Turca
  • Μότσαρτ
  • Amadeus
  • Μότσαρτ - Αυτοκράτωρ Ιωσήφ
  • Mozart - Salieri
  • Amadeus Poster

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.