Η Έκλειψη

στις

Η Έκλειψη

Michelangelo Antonioni – Η Έκλειψη

Mina – L’ Eclisse Twist 1962

Μια νέα γυναίκα συναντά έναν νέο άνδρα αλλά η σχέση τους είναι καταδικασμένη να σβήσει εξ αιτίας της υλιστικής θεώρησης των πραγμάτων εκείνου.

Η Έκλειψη – Κύριο Θέμα

Στα προάστια της Ρώμης, η μεταφράστρια λογοτεχνικών έργων Βικτώρια, διακόπτει τη μακροχρόνια σχέση της με τον συγγραφέα Ρικάρντο μετά από έναν θυελλώδη καυγά στο διαμέρισμα του. Στη συνέχεια κατεβαίνει στην πόλη για να συναντήσει τη μητέρα της που έχει πάθος με το Χρηματιστήριο και συναντά εκεί τον κυνικό χρηματιστή διαχειριστή της μητέρας της Πιέρο, μια μέρα που το Χρηματιστήριο πρόκειται να καταρρεύσει.

Ο Πιέρο με τη Βικτώρια αρχίζουν μια σχέση που εξαντλείται σε μονοσύλλαβες συνομιλίες. Η σχέση αυτή ωστόσο μοιάζει να εξελίσσεται γρήγορα σε μια δυνατή ένωση κι αυτό φαίνεται από τις πράξεις τους εύγλωττες αντίθετα με τις μονοσήμαντες μεταξύ τους φράσεις σε μια πόλη σχεδόν ερημωμένη όπως μοιάζει να είναι και η αναμεταξύ τους επικοινωνία. Μια πικρή, ανυπόφορη μερικές φορές ατμόσφαιρα πλανιέται γύρω τους όπου καθιστά αδύνατη κάθε ανθρώπινη επικοινωνία.

Ο πόνος και η έκσταση του έρωτα

Slogan ταινίας

Στοιχεία ταινίας

Διανομή

The Eclipse (1962) on IMDb

Λετομέρειες

Στις σκηνές του Χρηματιστηρίου – ευλόγως τις Κυριακές που είναι κλειστό, επιστρατεύτηκαν αληθινοί χρηματιστές για να φανεί ρεαλιστική η απόδοση. Κατά την προβολή στις ΗΠΑ η σκηνή του τέλους με την ανέλκυση του αυτοκινήτου αφαιρέθηκε γιατί ήταν μακρόσυρτη και εντελώς σιωπηλή – κάτι που δεν ήταν σωστό καθώς αυτό το πλάνο αποτελεί το χαρακτηριστικό της τεχνοτροπίας Αντονιόνι και αποτελεί μάθημα για τις σχολές κινηματογράφου.

Ο Τίτλος

Σε ένα του ταξίδι στη Φλωρεντία ο Αντονιόνι κινηματογράφησε την έκλειψη ηλίου:

Ήταν μια σιωπή αλλιώτικη από τις άλλες σιωπές, ένα γκριζωπό φως και μετά το απόλυτο σκοτάδι, η απόλυτη ακινησία. Σκέφτηκα πως κατά τη διάρκεια μιας έκλειψης κι αυτά τα ίδια μας τα συναισθήματα σταματούν. Έτσι μου ήρθε η ιδέα της “Έκλειψης”.

Ο Αντονιόνι για την Έκλειψη

Ήταν η τελευταία μαυρόασπρη ταινία του Αντονιόνι – μέρος της Τριλογίας της Αποξένωσης με τις ταινίες (μαύρο άσπρο με αριστοτεχνική φωτογραφία), με χρονολογική σειρά: Η Περιπέτεια (Gabrielle Ferzetti, Monica Vitti, Lea Massari), Η Νύχτα (Marcello Mastroianni, Jeanne Moreau, Monica Vitti), Η Έκλειψη (Alain Delon, Monica Vitti), με συμπληρωματική αργότερα την “Κόκκινη έρημο” – έγχρωμη.

Ρήσεις

Βικτώρια: Δεν θα πρέπει να γνωρίζονται οι άνθρωποι και τόσο πολύ αν θέλουν να ερωτευθούν ή ακόμη καλύτερα, δεν πρέπει να ερωτεύονται διόλου…

Cannes 2022 Official Competitions – Όλες οι ταινίες εδώ

Επίσημες Συμμετοχές 60 χρόνια πριν – “Η Έκλειψη” Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής 1962
Η Έκλειψη – Σκηνή τέλους